‘Türkiye dijitalleşecek liderlik devam edecek’

Yapacağı yatırımlarla Türkiye’nin ‘Dijital Yüzyılı’na damga vurmayı hedeflediklerini belirten Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç; teknolojide takipçi değil, takip edilen olacaklarını söyledi.

Türkiye’nin Galler ile oynadığı milli maç öncesi Cardiff’te bir grup gazeteciyle bir araya gelen Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, birbirinden iddialı projelere hazırlandıklarının mesajını verdi. Önümüzdeki yıl 30’uncu kuruluş yıldönümünü kutlayacak olan Turkcell’in Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Cumhuriyet’in ikinci yüzyılında ülkemizin dijitalleşmesindeki liderliğimizi sağlamlaştıracağız” dedi. Koç, “Turkcell, sağladığı teknolojiyle kullanıcılarının dijital ihtiyaçlarını yüksek performansla karşılıyor. Paycell’den fizy’e, lifebox’tan GAME+’a, BiP’ten TV+’a pek çok dev marka Turkcell’in güçlü altyapısı ve teknolojisiyle Türkiye’nin çağı yakalamasına önemli katkılar sunuyor. Bu markalar çoğu zaman dünyayı takip eden değil, dünyanın takip ettiği yeni gelişmelere imza atıyor” ifadelerini kullandı.

Dijital egemenliği korumak

Turkcell ve teknolojinin iki ‘T’sinin hep yan yana olacağı projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Koç, şunları söyledi: “Teknoloji çağında rekabet dijital dünyada yaşanıyor. Bu yüzden Türkiye’nin dijital egemenliğini de korumamız gerekiyor. Yenilikçi teknolojilere yapay zekâ, siber güvenlik gibi yeni dikeyler açıp Türkiye’nin verisini korumak ve Türkiye’yi dijitalleştirmek için çalışacağız. Yapay zekâ alanında kendi algoritmalarımızı oluşturacak bir altyapıya sahip olmamız lazım. Turkcell’in 38 milyon kullanıcısı var. Bu çok büyük bir veri. Bu veriyi analiz edip algoritmaları yapay zekâ bazlı güvenli sistemlere evireceğiz.”

‘Togg iyi örnek oldu’

Turkcell’in de içinde yer aldığı yerli otomobil projesi Togg’daki teknoloji kullanımına dikkat çeken Koç, şöyle dedi: “Togg bir nesne ama insanları destekleyen bir nesne. Başlı başına yerlilik göstergesi olan Togg’un e-Devlet entegrasyonunu yaklaşık iki haftada yaptık. İlerleyen dönemde BiP’ten video konferansa katılmak, fizy üzerinden müzik dinlemek mümkün olabilecek.”

20 yılı aşkın süredir spora fon ayıran Turkcell’in, 1 milyar TL’nin üzerinde destek verdiği bildirildi. 2021’de Kadın Milli Takımlarının sponsorluğunu üstlenen ve Kadın Ligi’ne ismini veren Turkcell, 2010’dan bu yana Türkiye Futbol Federasyonu’nun ana sponsoru olarak Türk futbolunda yerini alıyor.

‘Dijitalin Yüzyılı’ mesaisi başladı

Turkcell’in artık Türkiye Yüzyılı’ndaki hedeflerini gerçekleştirmek için çalışacağını vurgulayan Koç, “Turkcell dünyanın konuştuğu teknolojileri çalışan, uygulayan bir şirket. Üretken yapay zekâ, 5G, 6G, nesnelerin interneti (IoT), davranışların interneti (IoB), büyük veri, bulut bilişim Turkcell için geleceğin değil bugünün kavramları. Cumhuriyet’in ilanının 100’üncü yıldönümüne tanıklık eden bir şirket olarak Turkcell, bu mirası gelecek 100 yıla taşıma sorumluluğunun bilincinde. Hedefimiz, Türkiye Yüzyılı’nı ‘Dijitalin Yüzyılı’, ‘Yenilikçi Teknolojilerin Yüzyılı’ haline getirmek. Turkcell, teknolojide ülkemizin en parlak yıllarını Türkiye Yüzyılı’nda yazacak” dedi.

2030 yılında hedef %100 ‘yeşil enerji’

Teknolojide en önemli konuların başında enerji geliyor. Geçen yıl rüzgâr ve güneş enerjisine dayalı çevreci kaynak odaklı enerji verimliliği projeleriyle yaklaşık 65 GWh ve 200 milyon TL’lik enerji tasarrufu sağlandı. Verilen bilgilere göre, Turkcell, sektörde yenilenebilir enerjiye en fazla yatırım yapan şirket. 2025 sonuna kadar 240 milyon dolar yatırımla 300 MW kurulu güce sahip GES’lerin (güneş enerjisi santrali) devreye alınması planlanıyor.

İzmir Karadağ Rüzgâr Enerjisi Santrali’nin kapasitesini artırarak tüm yeşil enerji kaynaklarıyla yıllık tüketiminin yüzde 65’inin karşılanması planlanıyor. Turkcell Grubu, enerji tüketiminde, 2030’a kadar kendi kaynaklarından yüzde 100 yeşil enerjiyle karşılamak ve 2050’de net sıfır şirket olmayı hedefliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

xxx