Huawei’den beş dakikalık şarjla 2.800 kilometre menzil

Elektrikli araçlar son yıllarda büyük ilgi görse de, kullanıcıların aklındaki en büyük soru halen aynı: “Ya yolda kalırsam?” Menzil kaygısı olarak bilinen bu durum, pek çok kişinin fosil yakıtlı araçlardan vazgeçmesini zorlaştırıyor. Otomotiv ve teknoloji dünyasında yıllardır bu sorunu ortadan kaldıracak çözümler aranıyor.

Bazen daha hafif batarya tasarımları gündeme geliyor, bazen de birkaç dakikalık şarjla yüzlerce kilometre yol almayı vadeden hızlı şarj teknolojileri… Ancak Huawei’nin üzerinde çalıştığı iddia edilen yeni pil, bu alanda şimdiye kadar duyduğumuz rakamların çok ötesinde.

Şirketin geliştirdiği katı hal bataryanın, yalnızca beş dakikalık şarjla 2.800 kilometreden fazla menzil sunabileceği öne sürülüyor. Bu, bugünkü standartlara göre neredeyse hayal gibi bir değer. Elbette uzmanlar, böyle bir teknolojinin kısa sürede hayata geçmesini beklemiyor; hatta ticari olarak kullanılabilir hale gelmesinin yıllar alabileceğini söylüyor.

Katı hal bataryalar, lityum iyon pillere göre çok daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Yani aynı boyutta, çok daha fazla enerji depolayabiliyorlar. Bu da menzil artışı ve daha kompakt tasarımlar anlamına geliyor. Fakat teknoloji halen geliştirme aşamasında ve günlük hayatta kullanılabilmesi için önemli teknik engellerin aşılması gerekiyor.

Son yıllarda şarj hızlarında önemli ilerlemeler olsa da, bir elektrikli aracın bataryasını dakikalar içinde tamamen doldurabilen bir sistem henüz piyasada yok. Bu nedenle Huawei’nin hedeflediği değerler, şimdilik kâğıt üzerindeki hesaplardan ibaret.

Yine de bu çalışmalar tamamen yeni başlamış değil. Battery Tech Network’ün aktardığına göre, söz konusu teknoloji Huawei’nin 2023’te başvurduğu bir patentin konusu. Bu da şirketin en az bir-iki yıldır bu alanda yoğun mesai harcadığını gösteriyor.

Piyasada görmemiz zaman alacak

Uzmanlar, katı hal bataryaların yaygınlaşmasının, tıpkı lityum iyon pillerde olduğu gibi uzun yıllar alacağını düşünüyor. Ancak olgunlaştığında, elektrikli araçların menzil sorununu büyük ölçüde ortadan kaldırması ve sektörde dengeleri değiştirmesi mümkün.

Huawei’nin bu yöndeki adımları, kısa vadede yollarda karşımıza çıkmasa da, elektrikli ulaşımın geleceğinde çok önemli bir rol oynayabilir. Önümüzdeki yıllarda, bu alandaki yarışın kızışması ve yeni rekorların gündeme gelmesi sürpriz olmayacak.

Related Posts

En eski devlet bilgisayarı, uzayın derinliklerinde çalışmaya devam ediyor

Voyager 1 ve 2’nin üzerinde yer alan bilgisayarlar, neredeyse yarım yüzyıldır çalışıyor. Yavaş işlemciler ve sınırlı bellekle çalışan bu sistemler, modern teknolojinin ulaşamayacağı bir kararlılıkla görevlerine devam ediyor.

Yok artık! Çin’in son icadı ortaya çıktı

Çinli mühendisler, makak maymununun beyni gibi çalışan yeni nesil bilgisayar geliştirdi. Xinhua haber ajansına göre, Zhejiang Üniversitesi Beyin Zeka Laboratuvarı araştırmacıları, “Darwin Monkey (Darwin Maymunu)” isimli bilgisayar geliştirdi. Üçüncü …

Yeni kan grubu bulundu: Yaşlanmıyorlar!

Belirli bir kan grubuna sahip olmanın, hücresel yaşlanmaya karşı doğal bir kalkan görevi görerek daha uzun bir yaşam süresi sunabileceği ortaya çıktı.

ChatGPT, Google’ın tahtını alacak mı? Şoke eden rakamlar ortaya çıktı

OpenAI’nin yapay zeka sohbet botu ChatGPT’nin her gün 2,5 milyardan fazla kullanıcı isteği aldığı belirlendi. Axios tarafından elde edilen verilere göre, bu taleplerin 330 milyonu yalnızca ABD’den geliyor. Yıllık bazda bakıldığında ise ChatGPT’ye …

Kediler uyurken neden çoğunlukla sol tarafa yatıyor?

Kedi sahiplerinin dikkatini çekmiş olabilir: Kediniz uyurken hep aynı tarafa mı yatıyor? Yeni bir araştırma, kedilerin çoğunlukla sol yanlarına yatmayı tercih ettiklerini ve bunun basit bir alışkanlıktan ibaret olmayabileceğini öne sürüyor. Yapılan …

ALS hastalarına müjde: İnsan dokusu gibi nefes alan yeni bir model geliştirildi

Amyotrofik lateral skleroz (ALS), istemli kas hareketlerini kontrol eden sinir hücrelerinin yavaş yavaş işlevini yitirmesiyle ortaya çıkan ilerleyici ve ölümcül bir hastalıktır. Beyin ile kaslar arasındaki iletişimin kopması, kaslarda güçsüzlük, felç …